vrijdag 24 april 2020

De avonturen van Mauriets

Samen met mijn papa doe ik heel veel klusjes in huis en in de tuin.
Met mijn papa werken doe ik super graag!

















Ik slaagde erin om 3 paar laarsjes te verslijten, dus kreeg ik nieuwe.
Cool hé, met de papegaai er op!
Mijn zus kreeg ook nieuwe laarsjes met bloemetjes op,
want alles met bloemetjes vindt zij leuk.


In de tuin ben ik in mijn nopjes.
Spelen met de kraan en de tractor.
Helpen de takjes hakkselen, houtblokken verleggen, de moestuin helpen aanleggen
en
patatjes planten.
Gelukkig hebben we al zoveel mooi weer gehad.

 




Dit is Eddy, onze ram.
We hebben hem samen met twee van onze andere schapen eventjes naar een andere weide gebracht.
Binnenkort verwachten we lammetjes met onze drie andere schapen.
Eddy is niet altijd even lief tegen de lammetjes, daarom moet hij even weg.
Ook onze eendjes en kippen zijn aan het broeden.
Of dat een succes wordt is nog af te wachten.










Racen met mijn tractor naar beneden is super cool. 

















Als het 's ochtends nog koud is of wanneer het minder weer is dan speel ik heel graag met mijn duplo auto's en trein.
Ook lego's bouwen samen met mama en papa.
Als het helemaal goed gaat kan ik mijn zus helpen puzzelen.





Een paar weken geleden heb ik al mijn tutjes in de boom gehangen zodat alle babydiertjes die nu kunnen gebruiken.
Ik had die niet meer nodig.
De vogeltjes zijn de meeste al komen halen en zijn die gaan verdelen.
's Avonds gaan slapen gaat nu wel niet meer zo gemakkelijk.


Ik heb er wel een grote brandweerwagen, zoals mijn papa mee rijdt, voor gekregen.
Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf.


Van al dat spelen ben ik elke dag heel moe.
Tussen de middag en 's avonds net voor het slapen mag ik eventjes filmpjes kijken.
De draak, Peppa Pin, Brandweerman Sam en sinds deze week ook Paw Patrol zijn mijn favorieten.
Zie je mijn poes Matille?
Ze is super lief, meestal toch.



Hopelijk kan ik al mijn vrienden van de klas en de juf snel terug zien, want ik mis iedereen super hard.
Lieve groetjes en voor iedereen een dikke 1,5 meterafstandsknuffel.
Mauritets

En flink hoor Mauriets, slapen zonder tutje!