Net als de pinguins en de ijsberen op de zuidpool zoeken we de koude oorden op.
In de klas maakten we een ijsschat.
We zochten kleine hebbedingetjes die in onze ijsblok houder pasten.
Daarna goten we wat water erbij
en dan stopten we dit in de diepvries in de koffieklas.
Ja hoor onze ijsbeer werd wit en had het koud.....
Ook vertellen we over de opwarming door vervuiling.
Onze wereld wordt warmer en warmer.
Voor veel mensen en dieren wordt het moeilijker om te leven.
Het ijs op de koudste plekken op onze wereld is aan het smelten en als we daar niets aan doen dan heeft de pinguin binnenkort geen huis meer.
We zingen ''k Heb de zon zien zakken in de zee".
Als het warm is, hoe komt dat dan? En is het 's nachts kouder?
Als het warm is, hoe komt dat dan? En is het 's nachts kouder?
Vrijdag kijken we naar een filmpje van grappige pinguin wandelingen.
Ook een filmpje van een oude visser die een pinguin redde die bijna doodging doordat hij in vieze olie lag en verdwaald was. De oude visser heeft hem toen gered, gewassen en veel visjes gegeven. Nu zwemt die pinguin elk jaar terug om zijn redder te bedanken.
Jinjing, the pinguin.