maandag 11 oktober 2021

Kijk eens wat ik kan!

 Een nieuwe week en een nieuw thema!

Kijk eens wat ik kan!

Wij kunnen al heel wat zelf doen! 

Met het dopido verhaal 'Ik ben al zo groot!' zijn we ons thema gestart.

Simon kan al alleen de trap op. Zijn kleine zusje Sofie kan dat nog niet.
Simon kan reeds bij de deurklink.
Simon zit ook al op het toilet en na het plassen wast hij zijn handjes.
Simon past de kleren van papa....


Onze jas kunnen wij al zelf aantrekken.
In de klas toonden we dit aan elkaar vandaag.











                                                            Kijk mijn jas ligt vlak voor mij.
Kriebel hier en kriebel daar.
Zwieren zwaaien, handen vrij!
Dag dag ik ben klaar!
                                                                            BRAVO!



Iedereen mocht zijn symbooltje op het stappenplan kleven.


We schilderen het stappenplan 'Hoe doe ik mijn jas aan?', rangschikken het logisch en kleven de blaadjes op.

Onze jas trekken we uit met hulp van de juf: juf helpt met één mouw en de andere mouw trekken we zelf uit zonder dat de mouwtjes in de jas zitten.


Morgen, dinsdag, komt de fotograaf op bezoek.

Woensdag is het poppenspel 'Lekker dik'
Jules smeert zelf een boterham...
Kijk eens mama wat ik kan!

Woensdag snuiten we extra onze neus samen met Jules!


Op donderdag kijken we wie zijn broekje alleen kan omhoog doen....
Ik ben al groot!


Vrijdag gaan we Sherborne
en is er het eerste 'boommoment' met de hele school.

Alle kleuters van De zonnewijzer en alle leerlingen van De Dobbelsteen, juffen en meesters komen samen in d'Oude Kerke.
De kleuters van de rode berenklas en juf Els treden als eerste op voor ons allemaal.
En op het einde van de week....gaan we naar de bibliotheek.

💙

In onze godsdienstmomentjes kijken en vertellen we wie voor ons zorgt.
We luisteren naar het verhaal van 'Jezus en de kinderen'.


Een bloem knutselen we
 en we dansen met onze bloem.

💙💙💙