woensdag 24 maart 2021

Puntje, Langelat en Vrouw Hanekam

Samen met de vriendjes van Jip genoten we van het verhaal met de kippen 'Puntje, Langelat en Vrouw Hanekam' .
De kleuters gaven een daverend applaus bij het zien van de toch wel heel speciale eieren.
 


Na het verhaal stelde juf Ann-Sophie de paasmandjes voor.

'Langelat'
'Zie mijn benen, zie mijn benen, ik ben Langelat!
En ik loop van hier tot ginder, dat is toch heel wat!'

'Vrouw Hanekam'
'Ik Bern Hanekam, vrouwe Hanekam, met mijn mooie rode hoed.
't Is de mooiste van alle kippen en dat doet mij zo goed.'

En 'Puntje'
'Ik ben Puntje, heel mooi Puntje, met mijn bolletjesjurk.
En ik plooi hem altijd netjes wanneer ik mij hurk!


Iedere kleuter mocht kiezen. 
Blij gingen we aan het werk!








In het poppenspel speelde juf Ann-Sophie het verhaal 'Kom uit je ei Kleintje!'


Moeder Hen legde een ei maar wist niet hoe het Kleintje er uit kon komen.

                                                     Misschien door een warm jasje te breien?

Of misschien als het ei werd geschommeld in een bedje van stro en bloemen?

Of misschien heeft het ei honger?
Moeder Hen had lekkere spaghetti gemaakt voor het ei....

Of misschien moest het eitje wel eventjes in de aarde?


  Snif snif, niets lukte...
Moeder Hen was verdrietig.
Ze zou haar Kleintje nooit zien!

Ze viel in slaap en zat bovenop haar ei!


Plots hoorde ze krak, krak...
het kuikentje kwam tevoorschijn uit het ei!
Dag kuikentje Piep!
Wat ben je lief!


๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™

Ook een kleurplaat kunnen de kleuters kiezen van hun favoriete kip.

Spelen in de zandtafel dat doen we nu graag 'buiten', onder ons afdakje.

Eitjes proeven dat hoort erop bij.
Roerei...





...en een chocolade ei....




๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™

'De paashaas heeft een mandje...


Kijk naar Puntje met haar bolletjesjurk!


De paastak versieren...


Hoeveel eitjes heeft moeder hen uitgebroed?




Pasen....

๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™

Onze zaadjes worden verder hรฉรฉl goed verzorgd!


                                                                             ๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™