maandag 30 november 2020

Een brief van Sinterklaas

 Vandaag kregen we een mailtje van de computerpiet.

Daarin stond 'een brief van Sinterklaas'....

Juf Ann-Sophie heeft de sierlijke brief voorgelezen:


                                                                   Lezen jullie ook eens mee?


Dag lieve kinderen van de Zonnewijzer,


Wat een speciaal jaar hebben we al achter de rug.

Ikzelf ben een hele oude, maar wijze man.

Jullie weten dat het coronavirus heel gevaarlijk is voor oudere mensen…

Ikzelf wil natuurlijk niet ziek worden, want we hebben nog drukke dagen voor de boeg!


We hebben besloten om jullie een bezoekje te brengen.

Maar, dit op een heel speciale manier.

Nu worden jullie toch wel een beetje nieuwsgierig, denk ik?


We komen op bezoek… nog 4 nachtjes slapen.

Kunnen jullie raden welke dag we zullen komen?

….


Inderdaad, op vrijdag komen we naar jullie school…

Maar niet door de poort…

We komen via het net…

Het….Internet…

Dat is is speciaal hé!…


Gelukkig heb ik veel pieten die goed met de computer kunnen werken. Dank je wel computerpieten! 

Wat zou ik toch doen zonder al mijn harde werkers?


Jullie zullen dus goed kunnen meevolgen op het grote bord.

Hoe heet dat grote bord ook al weer?

Het Proïse bord of zoiets… 


Ik kijk er al naar uit om jullie te zien…

Dragen jullie dan mijn lievelingskleur?

Tot vrijdag…. ik zit alvast klaar….



Vriendelijke groet,

Sinterklaas.


Ooh wat spannend!


Sinterklaas, we kijken er al naar uit!
En we trekken graag iets 'roods' aan op jou feest vrijdag.

Samen met de vriendjes van Janneke keken we nog eens naar het filmpje van de Pieten.


Ja hoor, we stempelen mooi inpakpapier voor jullie Pieten!





Kijk eens hoe mooi ons inpakpapier geworden is!


We stopten dit in de grote doos waar ook de andere kinderen het inpakpapier in deden.



De Pieten zullen blij zijn 👍.

💙💙💙

De advent is begonnen.
In de klas maakten we een adventskrans met 'groene' takjes en een 'rood' lint.


Het eerste kaarsje is voor Sinterklaas.


💙💙💙