zondag 17 november 2019

Mijn hondje en ik

Mijn hondje en ik


"Stanley"

Ik heb een hondje "Stanley".
Jip en Janneke hebben ook een hondje "Takkie".

Met dit liedje starten we het thema van deze week!


Woef woef woef!
Ik heb een hondje en die wiebelt met zijn kontje

als-tie kwispelt met zijn staart, en hij rent rent rent rent
met veel vaart.

Hij flappert met zijn oren, waarmee hij goed kan horen.

Hij snuffelt met zijn neus en hij smikkelt als een reus.
's nachts ligt-ie te maffen, overdag hoor je hem blaffen.
Hij is m'n grootste vriend, dat heeft-ie wel verdiend.

Ik heb een hondje die wiebelt met zijn kontje

als-ie kwispelt met zijn staart, en hij rent rent rent ren
met heel veel vaart.

Hij springt tegen me op en ik aai hem over z'n kop.
En als ik zeg, zit dan gaat m'n hondje zitten.
M'n lieve hondje, hij rent heel graag een rondje.
M'n hondje…


Heeft uw kleuter een knuffelhondje dan mag je kleuter dit zeker meebrengen naar de klas.
(Liefst met naam voorzien aub)

We knutselen 'Takkie', bouwen een hondenhok met de bouwblokken, volgen een hondenparcours in de zaal en zorgen voor onze hondje Bas in de klas.

In de yoga komt ook het hondje aan bod:


We zoeken de grootste hond en de kleinste hond.

Woensdag mag Stanley mee naar de klas om poppenspel te spelen met mij.
'Mijn hondje en ik'

En op het einde van de week gaan we naar de bibliotheek.